مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 23:202023-11-18بين الملل

گفتگوی اردوغان با رییس شورای حاکمیت انتقالی سودان


رییس جمهور ترکیه با عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیت انتقالی سودان گفتگوی تلفنی با موضوع بحث بر سر وضعیت نوار غزه برگزار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های ترکیه گزارش دادند، رجب طیب اردوغان ، رییس جمهور این کشور امروز شنبه با عبدالفتاح البرهان ، رییس شورای حاکمیت انتقالی و فرمانده ارتش سودان گفتگوی تلفنی انجام داده و با وی بر سر وضعیت در نوار غزه که بالغ بر 43 روز هدف حملات رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار داشته بحث کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، در این گفتگوی تلفنی اردوغان و البرهان، جدیدترین وضعیت نوار غزه و تلاشها برای تحویل کمک بشردوستانه به فلسطینی ها مورد بحث قرار گرفت.

اردوغان همچنین به این مقام سودانی گفت، کشورهای جهان اسلام باید در قبال همه مسائل مربوط به آنها وحدت داشته باشند و اجرای تصمیماتی که اخیرا در اجلاس سازمان همکاری اسلامی در شهر ریاض اتخاذ شدند اهمیت دارد.

اردوغان روز گذشته برای یک سفر رسمی دو روزه در رأس هیأتی عازم آلمان شد و پس از دیدار با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان، در کنفرانس خبری مشترک با وی حضور یافت.

اردوغان گفت که اسراییل از ابتدای جنگ تا کنون 13 هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان و سالخوردگان را به قتل رسانده و همه چیز را در غزه نابود کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی اردوغان با رییس شورای حاکمیت انتقالی سودان

گفتگوی اردوغان با رییس شورای حاکمیت انتقالی سودان