مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 08:152023-11-20پزشكي

آزمایشی 10 دقیقه ای برای تشخیص بیماری لثه در خانه


یک آزمایش جدید ممکن است به زودی تشخیص و غربالگری بیماری لثه را در خانه امکان پذیر سازد و خطر ابتلا به آلزایمر، دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

- آیا مشاهده خون هنگام مسواک زدن می تواند نگران کننده و نشان دهنده ابتلا به بیماری لثه باشد؟ اختراع آزمایشی تازه به این معنی است که ممکن است به زودی بدون مراجعه به دندانپزشک ظرف مدت 10 دقیقه تشخیص داده شود.

این آزمایش در خانه که شبیه کیت آزمایش کووید-19 است توسط دانشمندان دانشگاه سینسیناتی ساخته شده و ماده سمی ایجاد شده توسط باکتری مسئول التهاب لثه یا بیماری لثه را تشخیص می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو به نقل از دیلی تلگراف، به گفته فدراسیون پریودنتولوژی اروپا بیماری لثه شایع است و از هر 10 فرد با سن بالای 35 سال 8 نفر دارای سطوحی از این بیماری هستند که باعث خونریزی می شود.

ژنژیویت* در صورت عدم درمان می تواند به عفونت لثه ای جدی تر به نام پریودنتیت* تبدیل شود که نیمی از بزرگسالان بریتانیایی را تحت تاثیر قرار می دهد و آسیب ناشی از آن می تواند منجر به بروز بیماری های جدی مانند بیماری قلبی و آلزایمر شود.

در حال حاضر بیماری لثه در طول معاینه دندان تشخیص داده می شود.

محققان امیدوار هستند فناوری جدید هر چه زودتر در دسترس عموم قرار گیرد، زیرا بیماری لثه با چندین بیماری جدی دیگر نیز مرتبط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایشی 10 دقیقه ای برای تشخیص بیماری لثه در خانه

آزمایشی 10 دقیقه ای برای تشخیص بیماری لثه در خانه