مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 19:352023-11-13فرهنگي

جشنواره رنگ ها در مینویِ ماهان


شازده ماهان، باغی بی نظیر با همه استاندارهای معماری ایرانی مثل یاقوتی در برهوت کویر است، همینقدر زیبا و همین اندازه چشم نواز! این شکوه خیره کننده زمانی به اوج می رسد که دست سخاوت طبیعت جشنواره ای از رنگ ها را به نمایش بگذرد.

- خبرگزاری فارس کرمان، این روزها اینجا، جشنواره ای از رنگ ها برپاست، باغ شازده ماهان را می گویم، شکوه تاریخ و هنر و بهشتِ خاص پسندان طبیعت گرد! باغی بی نظیر با همه استاندارهای معماری ایرانی مثل یاقوتی در برهوت کویر است، همینقدر زیبا و همین اندازه چشم نواز! خشت به خشت این هیبت و حشمت در دوران قاجاریه روی هم رفت تا حالا میهمانی کم نظیری از شکوه و صلابت را برپا کند و میزبان خیل عظیمی از گردشگران باشد.

معماری و کاشی کاری های تاریخی و دیدنی این باغ یک طرف و درختان تنومند و سر به فلک کشیده آن، همراه با حوض ها و نهرهای جاری شده از وسط آن، یک طرف دیگرِ ظرافت و زیبایی این باغ هستند.

باغی که بزرگترین و زیباترین باغ ایرانی است و در فهرست میراث جهانی نیز ثبت شده، این روزها لباس رنگارنگی بر تن کرده و یکپارچه فرشی از رنگ های زرد و نارنجی، قرمز و قهوه ای و حتی سبز و صورتی شده است.

شکوهی که بساط آن، تا چندی دیگر جمع می شود و جای خود را به سپیدی و زلالی می دهد، اگر قصد سفر به کرمان را دارید، دیدن این باغ زیبا را در پاییز از د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره رنگ ها در مینویِ ماهان

جشنواره رنگ ها در مینویِ ماهان