مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 14:552023-11-12سياسي

مصوبه مجلس برای بهبود کیفیت و کاهش هزینه های ساخت و ساز مسکن


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف بهبود کیفیت و کاهش هزینه های ساخت و ساز مسکن وزارت راه را موظف به بازنگری در شناسه فنی – ملکی ساختمان های جدیدالاحداث کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یک شنبه، 21 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، بند (ب) ماده 55 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف بهبود کیفیت و کاهش هزینه های ساخت و ساز مسکن وزارت راه را موظف به بازنگری در شناسه فنی – ملکی ساختمان های جدیدالاحداث کردند.

براساس بند (ب) ماده 55 اصلاحی این لایحه؛ به منظور بهبود کیفیت و کاهش هزینه های ساخت و ساز مسکن، اقدامات زیر انجام می شود: ب- وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به بازنگری شناسنامه فنی- ملکی برای کلیه  ساختمان های جدیدالاحداث و همچنین ایجاد و راهبری سامانه صدور الکترونیکی آن اقدام نماید به طوری که امکان درجه بندی ساختمان ها و مستحدثات جدید الاحداث در دو بخش کیفیت ساخت و بهره وری انرژی در چهار رده فراهم گردد.

تکمیل مرحله ای شناسنامه فنی- ملکی از شروع أخذ پروانه ساخت و در زمان تنظیم گزارش های مرحله ای توسط مهندسین ناظر تا صدور پایانکار الزامی بوده و شهرداری ها مکلفند از صدور پایانکار برای ساختمان های فاقد شناسنامه فنی- ملکی مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه مجلس برای بهبود کیفیت و کاهش هزینه های ساخت و ساز مسکن

مصوبه مجلس برای بهبود کیفیت و کاهش هزینه های ساخت و ساز مسکن