مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 12:152023-10-25سياسي

یادی از مرد طناز


امروز سالروز درگذشت مردی است که معتقد بود: طنز موجب تنبه می شود و خفته را بیدار می کند، اما با قلقلک نه با لگد! ولی متأسفانه در این مملکت، تاکنون از توجه به طنز و اثرات سودمند و حیات بخش آن غفلت شده است.

- امروز سالروز درگذشت مردی است که معتقد بود: طنز موجب تنبه می شود و خفته را بیدار می کند، اما با قلقلک نه با لگد! ولی متأسفانه در این مملکت، تاکنون از توجه به طنز و اثرات سودمند و حیات بخش آن غفلت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابوالقاسم حالت پس از عمری 73 ساله در سوم آبان 1371 درگذشت؛ او که طنزپرداز، مترجم، شاعر و سراینده اولین سرود ملی پس از پیروزی انقلاب است، متولد 1292 شمسی در تهران بود.

تحصیلات متوسطه را در دبیرستان مروی تهران به پایان برد و به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآمد و تا زمان بازنشستگی در سال 1352 در آن جا ماند.

به دلیل توانایی نوشتن و روحیه طنزپردازی که داشت، برای نشریات شرکت نفت هم مطالب ادبی و طنز تهیه می کرد.

مثلا با نهضت ملی شدن صنعت نفت و خشم مردم از انگلیسی ها، شعری بدین مضمون سرود: شرکت نفت انگلیس امروز انگل این دیار ویران است ورنه عنوان تلگرافی آن به چه منظور انگل ایران است او در 1317 در هفته نامه فکاهی توفیق با حسین توفیق مدیر آن شروع به همکاری کرد و اشعار فکاهی خود را در آن هفته نامه منتشر می کرد و این همکاری را تا آخری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادی از مرد طناز

یادی از مرد طناز