مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 12:102023-10-30پزشكي

شیوع ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی بین 2 گروه از جامعه


عضو هیات علمی گروه آسیب شناسی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی از شیوع ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی در بین دو گروه از جامعه خبرداد.

- ایسنا/کرمانشاه عضو هیات علمی گروه آسیب شناسی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی از شیوع ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی در بین دو گروه از جامعه خبرداد.

دکتر فرزانه گندمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع ناهنجاریهای اسکلتی و عضلانی در جامعه، اظهار کرد: براساس مطالعات صورت گرفته، بیشترین شیوع این ناهنجاری ها بین دانش آموزان است.

وی افزود: از آنجایی که دانش آموزان در ساعات زیادی از روز از موبایل و کامپیوتر استفاده می کنند، لذا دچار فقر حرکتی شده و سیستم اسکلتی و عضلانی ضعیفی دارند که منجربه شیوع این ناهنجاری ها بین آنها شده است.

عضو هیات علمی گروه آسیب شناسی ورزشی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی اضافه کرد: در بررسی هایی که از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه - بعنوان افرادی که پیش از این دانش آموز بوده اند- داریم، انحرافات بسیار شدیدی را در سیستم اسکلتی و عضلانی آنها می بینیم که گاها قابل باور نیست.

وی ادامه داد: یکی از ناهنجاری اسکلتی و عضلانی که بیش از همه در بین دانش آموزان شیوع دارد، کایفوز یا همان گردی پشت است که این عارضه به دلیل انجام کار مدام با قسمت جلویی بدن بوجود می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی بین 2 گروه از جامعه

شیوع ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی بین 2 گروه از جامعه