مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:552023-11-18بين الملل

پایان نشست اپک بدون توافق درباره بیانیه پایانی


رهبران کشورهای کرانه اقیانوس آرام پس از پایان نشست دو روزه «اپک»، نتوانستند بر سر مسائلی مانند جنگ اوکراین و غزه به توافق برسند و به ارائه طرح هایی برای اصلاح سازمان تجارت جهانی اکتفا کردند.

- رهبران کشورهای کرانه اقیانوس آرام پس از پایان نشست دو روزه اپک ، نتوانستند بر سر مسائلی مانند جنگ اوکراین و غزه به توافق برسند و به ارائه طرح هایی برای اصلاح سازمان تجارت جهانی اکتفا کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 21 کشور حاضر در سازمان همکاری های اقتصادی آسیا–پاسفیک موسوم به اَپک در بیانیه پایانی نشست دو روزه خود به جنگ های اوکراین و غزه هیچ اشاره ای نکردند.

این دور از نشست سران اپک به شکلی گسترده زیر سایه دیدار چهارشنبه جو بایدن و شی جینپینگ، رهبران آمریکا و چین قرار گرفت؛ دیداری که هدف آن کاهش تنش های دو اقتصاد بزرگ جهان بود.

بایدن از نشست اپک که در سانفرانسیسکو برگزار شد، برای برجسته سازی اقتصاد قوی آمریکا و ارتباطاتش با دیگر کشورهای اقیانوس آرام استفاده کرد.

از آنجا که اعضای این سازمان برای صدور بیانیه ای مشترک درباره جنگ های غزه و اوکراین و به توافق نرسیدند، جو بایدن شخصاً به عنوان مدیر این دور از اجلاس بیانیه ای منتشر و در آن اظهار کرد: برخی رهبران با این ادبیات (در اشاره به جنگ غزه) در بیانیه پایانی نشست مخالف بودند، چراکه به باو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان نشست اپک بدون توافق درباره بیانیه پایانی

پایان نشست اپک بدون توافق درباره بیانیه پایانی