مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 10:502023-11-08سياسي

رسوایی آمریکا در اسناد آمریکایی


رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان، ضمن اشاره به تسخیر سفارت سابق آمریکا توسط دانشجویان، به ریشه یابی دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران پرداختند.

- اما نقطه شروع خصومت آمریکا به جمهوری اسلامی چیست؟ کسانی که حافظه تاریخی ندارند و تحت تاثیر القائات رسانه ای بیگانه قرار گرفته اند شاید فکر کنند این خصومت مربوط به حادثه سیزدهم آبان 58 باشد اما برای مردم ایران حادثه کودتای 28 مرداد 1332 فراموش شدنی نیست.

آمریکا حتی از همان ابتدای پیروزی انقلاب و قبل از ماجرای لانه جاسوسی هم این دشمنی را دنبال می کرد به طوری که بعد از تسخیر لانه اسنادی که از سفارت به دست آمد.

نشان داد که از همان روزهای اوّلِ بعد از پیروزی انقلاب، سفارت آمریکا مرکز توطئه و جاسوسی علیه ایران بوده؛ حتّی در سفارت آمریکا طرّاحی کودتا میشده که علیه انقلاب کودتا کنند؛ طرّاحی جنگ داخلی میشده؛ تلاش میکردند که در استانهای مرزی کشور، جنگ داخلی راه بیندازند؛ طرّاحی میشده که چگونه در حکومتِ جدیدِ انقلابی نفوذ کنند؛ رسانه های ضدّانقلاب را که در داخل بودند، مدیریّت میکردند، هدایت میکردند: این را بنویسید، این را بگویید، این را جعل کنید، این شایعه سازی را بکنید؛ برای تحریم هم برنامه ریزی میکردند؛ یعنی سفارت، از اوّلین روزهای شروع انقلاب، مرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسوایی آمریکا در اسناد آمریکایی

رسوایی آمریکا در اسناد آمریکایی