مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 10:002023-10-23اقتصادي

انتقاد معاون رییس جمهور از تفاوت آمار بانک مرکزی و مرکز آمار


رییس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به اینکه ساختار کارشناسی مرکز آمار مربوط به سه دهه قبل است، گفت: فاصله معنادار گزارش های مرکز آمار و بانک مرکزی مشروعیت داده ها را زیر سوال میبرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از تسنیم، داود منظور با اشاره به اینکه همه دستگاه به ضرورت ایجاد حسابهای اقماری رسیده اند گفت: برخی دستگاه های دولتی به سازمان برنامه درخواست داده اند تا در برنامه هفتم توسعه حسابهای اقماری مرتبط گنجانده شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در تولید داده ها به سمت اطلاعات ثبتی مبنا باید حرکت کنیم، گفت: هرچه قدر به این سمت حرکت کنیم هزینه ها کمتر می شود بر این اساس باید تفاهم نامه های مرتبط امضا شده تا سامانه های برخط ایجاد شود تا داده ها بدون دخالت نیروی انسانی در اختیار مرکز آمار قرار گیرد.

وی افزود، فاصله انتشار آمار با بازه زمانی تولید آمار دستگاههای دیگر باید کاهش یابد.

اطلاعات حسابهای ملی که در بانک مرکزی و مرکز آمار تولید می شود نمونه بارز این بحث است که فاصله در موضوع نرخ رشد بسیار زیاد است.

مثلا نرخ رشد توسط بانک مرکزی مثبت و در مرکز آمار منفی ارایه شده که این فاصله منطقی نیست بر این اساس باید روی روشها به تفاهم رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد معاون رییس جمهور از تفاوت آمار بانک مرکزی و مرکز آمار

انتقاد معاون رییس جمهور از تفاوت آمار بانک مرکزی و مرکز آمار