مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-02سياسي

آزمون سخت «شفاف شدن منابع مالی کاندیداها» برای مقامات نظارتی و اجرایی


شفافیت منابع مالی کاندیداها بسیار مهم و مورد مطالبه مردم بوده و همچنین در سیاست های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود بدان اشاره شده است.

-   تابناک _ بر اساس یک مطالبه عمومی که از تجریه برگزاری چنیدن انتخابات و ماجراهای حاصل از ادعای ورود پول های کثیف به انتخابات که مطرح شده بود بالاخره در بهمن سال 1398 قانونی در همین رابطه و در راستای سیاست های کلی انتخابات به تصویب رسید.

البته علی رغم اینکه مصوبه در مرحله اول به تایید شورای نگهبان رسید، اما چون در آستانه انتخابات مجلس یازدهم تصویب شد، فرصت اجرا پیدا نکرد.

شورای نگهبان اعلام کرده است که از ابتدای سال جاری تصمیم دارد تا این قانون اجرا شود و تاکید کرده که تمیهدات اجرای آن هم باید فراهم شود.

برخی بر این باور هستند که هر اتفاقی که در کشور تعریف نشود و حد و مرز آن مشخص نباشد دعوای سیاسی است و هزینه آن را کشور و اعتماد عمومی می پردازد.

مردم سالاری به عنوان رکنی در قانون اساسی پذیرفته شده است.

اگر مردم سالاری را بپذیریم یعنی انتخابات را پذیرفته ایم، در صورت پذیرفتن انتخابات، رقابت نامزدها را تایید کرده و با قبول رقابت، فعالیت های انتخاباتی را باید بپذیریم، پذیرفتن فعالیت های انتخاباتی، نیازمند تأمین هزینه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمون سخت «شفاف شدن منابع مالی کاندیداها» برای مقامات نظارتی و اجرایی

آزمون سخت «شفاف شدن منابع مالی کاندیداها» برای مقامات نظارتی و اجرایی