مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 08:502023-10-24اجتماعي

گاومیش؛ حیوانی پرسود، سازگار و مقاوم


گاومیش بر خلاف جثه خشن، حیوان بسیار قانعی است و تغذیه سخت گیرانه ای نداشته و علاوه بر شیر پرسود و فایده در برابر بیماری ها نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.

- ایسنا/گیلان یک گاومیش دار گفت: گاومیش بر خلاف جثه خشن، حیوان بسیار قانعی است و تغذیه سخت گیرانه ای نداشته و علاوه بر شیر پرسود و فایده در برابر بیماری ها نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.

اسماعیل باغبان خمامی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مزیت های پرورش گاومیش، اظهار کرد: پدرم گاومیش دار بود و از کودکی با این حرفه آشنا شدم و در حال حاضر 65 سال دارم و و 120 راس گاومیش دارم.

وی با بیان اینکه گاومیش داری علی رغم ظاهر خشنی که دارد، شغل سختی نیست، افزود: گاومیش ها حیوانات بسیار قانعی هستند و برخلاف گاوها که برخی از نهاده های دامی را نمی خورند، گاومیش با توجه به معده قوی که دارد همه نوع غذایی را خورده و به راحتی خودش را سیر می کند و تبدیل به شیر بسیار لذیذی می شود.

این دامدار تاکید کرد: شیر گاومیش تا هشت درصد چربی دارد و به دلیل ماده خشک بالا، ماستی که از این شیر تهیه می شود بسیار سفت و خوشمزه است و علاوه بر آن کیفیت گوشت بسیار خوب و با کلسترول پایینی دارد؛ در حالی که شیر گاو سه و نیم درصد چربی و ماده خشک کمتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاومیش؛ حیوانی پرسود، سازگار و مقاوم

گاومیش؛ حیوانی پرسود، سازگار و مقاوم