مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 19:052023-10-25سياسي

یک نهاد جدید برای امنیت فضای مجازی تشکیل می شود


مجلس امروز چهارشنبه، وزارت ارتباطات را مکلف کرد در این وزارتخانه یک نهاد جدید برای تامین امنیت فضای مجازی ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس امروز هم در صحن علنی مجلس بندهایی از ماده 107 لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و پس از تصویب تکالیفی را برای وزارت ارتباطات تعیین کردند.

  حکمرانی داده بود.

در بندهای مصوب شده امروز مهمترین رویکرد مجلسی ها مسئله هوشمندسازی و تحقق دولت الکترونیک، بود، به همین منظور نمایندگان وظایفی جدیدی را برای وزارت ارتباطات تعریف کردند: در این مصوبه آمده است: موسسه های دولتی موظفند مراکز داده اصلی و پشتیبان خود را به زیرساخت یکپارچه ابری دولت هوشمند متصل نمایند.

آیین نامه اجرایی این بند مشتمل بر اتصال دستگاه های مذکور و انتقال داده دستگاه های زیرمجموعه قوه مجریه و نیز انتقال داده سایر دستگاه ها در صورت موافقت آنها و زمان بندی و شیوه انجام آن توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت اطلاعات ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

مطابق با برنامه هفتم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است تا پایان سال اول برنامه با اولویت استفاده از الگوی مشارکت عمومی- خصوصی نسبت به ایجاد، تقویت و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نهاد جدید برای امنیت فضای مجازی تشکیل می شود

یک نهاد جدید برای امنیت فضای مجازی تشکیل می شود