مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 12:202023-11-01اقتصادي

راهکار برون رفت از چالش های حوزه انرژی/ اقتصاد ایران همچنان وابسته به نفت است


علی حتمی، کارشناس انرژی، درباره چالش های موجود حوزه انرژی کشور به تابناک توضیح داد: اقتصاد ایران همچنان وابسته به نفت است، در حالی که نباید چنین باشد، - ، ایران خدادادی از منابع غنی انرژی بهره مند بوده و قدمت صنعت نفت در کشور ما به بیش از یکصد سال می رسد؛ اما تا کنون در استفاده از این منابع در جهت تولید قدرت ملی و تضمین منافع نسل های فعلی و آینده به درستی استفاده نکرده است.

  علی حتمی، کارشناس انرژی، در این باره به تابناک توضیح داد: متاسفانه در کشور ما همواره دولت های مختلف آخرین راه تأمین مالی پروژه های ملی را استقراض از صندوق توسعه ملی یافته اند و نتیجه آن این شده که بیش از 100 میلیارد دلار دیون دولت به صندوق ایجاد گشته است.

   این کارشناس حوزه انرژی تاکید کرد: کشور نروژ با اینکه دارای منابع نفتی در آب های ژرف و با هزینه تولید بالاست، دارای صندوقی 4/1 تریلیون دلاری است که نه تنها آسایش نسل فعلی بلکه نسل های آتی را نیز تأمین و تضمین می کند.

  علی حتمی ادامه داد: این کشور با حمایت صحیح از شرکت های داخلی خود بیش از صد شرکت معتبر بین المللی در حوزه بالادستی نفتی ایجاد کرده که هم صنایع نفتی خود را پشتیبانی می کند و هم در عرصه رقابت های جهانی عرض اندام کرده و منشأ صادرات خدمات مهندسی و ورود ارز به کشورشان را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار برون رفت از چالش های حوزه انرژی/ اقتصاد ایران همچنان وابسته به نفت است

راهکار برون رفت از چالش های حوزه انرژی/ اقتصاد ایران همچنان وابسته به نفت است