مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 18:502023-11-01اقتصادي

دولت چطور خلق پول بانک ها و رشد نقدینگی را کاهش داد


از اواسط سال 1401 بانک مرکزی با پیگیری جدی سیاست کنترل مقداری رشد ترازنامه بانک ها و موسسات اعتباری و جریمه بانک های متخلف از طریق افزایش نسبت سپرده قانونی اقدامات موثری را در جهت کنترل و کاهش قدرت خلق پول بانک ها و در نهایت کاهش رشد نقدینگی انجام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، روابط عمومی بانک مرکزی در پاسخ به سخنان عبدالناصر همتی در کنگره حزب کارگزاران سازندگی که گفته بود: طبق آمارهای ارائه شده رشد پایه پولی منتهی به مرداد ماه برابر با 41 درصد بوده است این بدان معناست که ماهی 23 هزار میلیارد تومان پول چاپ شده است.

مگر ممکن است با این حجم چاپ پول تورم را مهار کرد؟ ، توضیح داده است که از اواسط سال 1401، بانک مرکزی در جهت دستیابی به هدف رشد نقدینگی تعیین شده با پیگیری جدی سیاست کنترل مقداری رشد ترازنامه بانکها و موسسات اعتباری و جریمه بانک های متخلف از طریق افزایش نسبت سپرده قانونی و همچنین افزایش 0.

5 واحد درصدی نسبت سپرده قانونی بانک های تجاری اقدامات موثری را در جهت کنترل و کاهش قدرت خلق پول بانکها و در نهایت کاهش رشد نقدینگی انجام داد.

  در این میان به واسطه ناترازی برخی از بانک ها و موسسات اعتباری و نیاز آنها به ذخایر برای تادیه سپرده قانونی نزد بانک مرکزی بدهی بانک ها به بانک مرکزی و متعاقبا رشد پایه پولی افزایش یافت؛ در واق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت چطور خلق پول بانک ها و رشد نقدینگی را کاهش داد

دولت چطور خلق پول بانک ها و رشد نقدینگی را کاهش داد