مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-12اقتصادي

ابداع مواد سرامیکی خنک کننده برای ساختمان های پایدار


پژوهشگران مواد سرامیکی خنک کننده را برای ساختمان های پایدار ساخته اند که به تازگی با الهام از محیط زیست طراحی شده است و می تواند این حوزه را متحول کند.

- پژوهشگران مواد سرامیکی خنک کننده را برای ساختمان های پایدار ساخته اند که به تازگی با الهام از محیط زیست طراحی شده است و می تواند این حوزه را متحول کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، پژوهشگران یک ماده خنک کننده تابشی غیرفعال(PRC) را معرفی کرده اند که برای افزایش بهره وری انرژی در صنعت ساخت و ساز طراحی شده است و ابزار امیدوارکننده ای در مبارزه با گرمایش جهانی ارائه می کند.

پژوهشگران دانشگاه سیتی هنگ کنگ(CityU) ماده جدیدی به نام سرامیک خنک کننده ساخته اند.

مطابق با بیانیه رسمی پژوهشگران، این ماده جدید طراحی شده، خواص نوری با عملکرد بالا برای تولید خنک کننده بدون انرژی و سردکن را به نمایش گذاشته است.

ادوین تسو چی یان دانشیار دانشگاه سیتی هنگ کنگ و یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: سرامیک خنک کننده ما خواص نوری پیشرفته و قابلیت کاربردی زیادی دارد.

رنگ، مقاومت در برابر آب و هوا، استحکام مکانیکی و توانایی کاهش اثر لیدنفراست(پدیده ای که از انتقال حرارت جلوگیری می کند و خنک سازی مایع روی سطح داغ را بی اثر می کند) از ویژگی های کلیدی هستند که طبیعت پایدار و همه کاره این سرامیک خنک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع مواد سرامیکی خنک کننده برای ساختمان های پایدار

ابداع مواد سرامیکی خنک کننده برای ساختمان های پایدار