مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 17:002023-10-28اقتصادي

اتصال ریلی کردستان به شبکه سراسری بعد از 18سال


استاندار کردستان از اتصال ریلی کردستان به شبکه سراسری بعد از 18 سال خبر داد و گفت: خط ریلی تهران - همدان - سنندج آماده ارائه خدمت به مسافران است.

- ایسنا/کردستان استاندار کردستان از اتصال ریلی کردستان به شبکه سراسری بعد از 18 سال خبر داد و گفت: خط ریلی تهران - همدان - سنندج آماده ارائه خدمت به مسافران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زارعی کوشا، استاندار کردستان با بیان اینکه سالانه 300 هزار مسافر را به مقصد می رساند، تصریح کرد: اجرای پروژه راه آهن همدان - سنندج از اوایل دهه 80 کلید خورد اما به سبب بدهی به پیمان کاران، نیمه کاره رها شد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم این پروژه را با پیشرفت 63 درصدی تحویل گرفت؛ خط ریلی خط ریلی تهران - سنندج، ظرفیت جابه جایی سالانه 300 هزار نفر را دارد.

این عدد در افق 1420 به 800 هزار نفر خواهد رسید.

زارعی کوشا از اتصال کردستان به شبکه سراسری بعد از 18 سال خبر داد و گفت: خط ریلی تهران - همدان - سنندج آماده ارائه خدمت به مسافران است؛ رییس جمهور در اولین سفر استانی به کردستان، بر تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه تاکید کرده است.

وی یادآور شد: در حوزه صنعت و حمل کالا هم امروز گنجایش این خط ریلی 800 هزار تُن است و در افق 1420 به 3 میلیون تُن خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال ریلی کردستان به شبکه سراسری بعد از 18سال

اتصال ریلی کردستان به شبکه سراسری بعد از 18سال