مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 10:352023-11-07بين الملل

وقتی در غزه حقوق بشر فراموش می شود


امروز در قرن بیست و یکم و عصری که هر کس، دم از حقوق برابر زن و مرد می زند، کودکان فلسطینی زیر آوارهای حملات رژیم کودک کش اسراییل، جان می دهند و نسل کشی هم کار عادی این رژیم شده است.

- رژیم صهیونیستی به عنوان یک گروه غاصب و اشغالگر، از 75 سال پیش در زمین ها و خانه های مردم فلسطین ریشه دوانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای یافتن این که چگونه یک کشور بر روی کاغذ از دست مردمش خارج می شود، سری به تاریخ می زنیم.

قطعنامه 181 مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ 29 نوامبر سال 1947 میلادی و بعد از جنگ جهانی دوم، سرزمین فلسطین را به دو کشور فلسطینی و عبری با حمایت و پشتیبانی کشورهای غربی از جمله بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تقسیم کرد! در تاریخ 14 مه 1948 نیز هم زمان با پایان قیومیت بریتانیا بر فلسطین، دولت دست نشانده اسراییل با صدور منشور استقلال توسط دیوید بن گورین نخست وزیر وقت اعلام موجودیت کرد.

با اعلام موجودیت دولت اسراییل که در پی اشغال زمین های مردم فلسطین انجام گرفت، خشم کشورهای جهان اسلام برانگیخته شد و در جنگ های متعددی که از مهم ترین آن ها می توان به جنگ های سال 1948، سال 1956، جنگ شش روزه 1967 و یوم کیپور 1973 اشاره کرد، سعی داشت تا مردم فلسطین را از زمین های خودشان بیرون کند و در ادامه نیز کشور مصر به عنوان اولین کشور عربی و سپس امارات و بحران د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی در غزه حقوق بشر فراموش می شود

وقتی در غزه حقوق بشر فراموش می شود