مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-11سياسي

روز مازندران بیانگر ارزش های فرهنگی، سنت های آیینی مردم و میراث تاریخی


یک کارشناس فرهنگی در مازندران گفت: نامگذاری روزی به نام مازندران بیانگر ارزش های فرهنگی، سنت های آیینی مردم و میراث تاریخی این استان است.

- ایسنا/مازندران یک کارشناس فرهنگی در مازندران گفت: نامگذاری روزی به نام مازندران بیانگر ارزش های فرهنگی، سنت های آیینی مردم و میراث تاریخی این استان است.

زهرا صادقی، در گفت وگو با ایسنا در خصوص روز و هفته مازندران اظهار کرد: هفته مازندران و گرامیداشت سالروز تشکیل اولین حکومت شیعی در سال 250هجری قمری، فرصت مغتنمی است تا با بازخوانی وقایع تاریخی، نقش محوری مردم علوی خطه نگین شمال در ایجاد تمدن اسلامی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

صادقی افزود: هفته مازندران از 14 تا 20 آبان ماه، به همت علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ این منطقه و حمایت مسئولین در روزشمار کشور به ثبت رسید، بیش از هرچیز بیانگر ارزش های فرهنگی، سنت های آیینی مردم و میراث تاریخی این استان است که برای استفاده بهینه از این فرصت بدست آمده، به برنامه ریزی، تدوین و اجرای طرح های ماندگار با المان های بومی و محلی و مشارکت نخبگان و سازمان های مردم نهاد نیاز دارد.

این جامعه شناس و فعال فرهنگی، به راه های تقویت فرهنگ بومی پرداخت و گفت: با توجه به ابعاد خسارت های ناشی از تهاجم سازمان یافته به باورها، اعتقادات دینی و آیین های بومی مردم این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز مازندران بیانگر ارزش های فرهنگی، سنت های آیینی مردم و میراث تاریخی

روز مازندران بیانگر ارزش های فرهنگی، سنت های آیینی مردم و میراث تاریخی