مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 10:002023-10-29اقتصادي

نجات بخشی و رفع خطر«شاه نشین» غنی آباد بشرویه


مسوول میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بشرویه از نجات بخشی و رفع خطر شاه نشین غنی آباد بشرویه با اختصاص 2700 میلیون ریال اعتبار مرمتی در سال1402 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بشرویه، سید امیر سلیمانی رباطی، مسوول میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این شهرستان امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: روستای غنی آباد از توابع بخش مرکزی بشرویه در 20 کیلومتری شمال شهر بشرویه قرار دارد که شاه نشین از جمله بناهای تاریخی این روستا 26 دی ماه 1386 با شماره20574 در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

وی در خصوص تاریخ ساخت و ویژگی های معماری شاه نشین گفت: بر مبنای مطالعات صورت گرفته این بنا در اوایل دوره پهلوی اول با مصالح خشت و گل و کاربرد آجر در بخشی هایی از پوشش بنا به صورت کوشکی در سه طبقه ساخته می شود که طبقه هم کف دربرگیرنده ردیفی از اتاق های مسکونی، انباری و مهمان خانه است، طبقه دوم فضایی با دو ایوان شمالی و جنوبی و طبقه سوم نیز به صورت اتاقی با روزن ها و درب هایی رو به بیرون در چهار وجه آن دیده می شود.

  مسوول میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه افزود: محدوده روستای غنی آباد از دوره صفوی به بعد به عنوان یکی از دشت های کشاورزی بشرویه معروف بوده که شواهدی از موقوفات حاج علی اشرف بنیان گذار آیین محرم بشرویه هنوز بر جای مانده است و اهمیت این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات بخشی و رفع خطر«شاه نشین» غنی آباد بشرویه

نجات بخشی و رفع خطر«شاه نشین» غنی آباد بشرویه