مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-14پزشكي

سندروم تونل کارپال را بشناسید


عارضه سندرم کانال کارپال زمانی ایجاد می شود که یکی از اعصاب اصلی دست، به نام عصب مدیان در مچ تحت فشار قرار می گیرد.

- ایسنا/مرکزی یک پزشک جراح و متخصص ارتوپدی گفت: عارضه سندرم کانال کارپال زمانی ایجاد می شود که یکی از اعصاب اصلی دست، به نام عصب مدیان در مچ تحت فشار قرار می گیرد.

دکتر جعفر توکلیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری سندروم تونل کارپ یا CTS نوروپاتی، ناشی از فشار به یکی از اعصاب اندام فوقانی بنام عصب مدیان در حین عبور از مسیر در مچ دست است، که باعث درد، گزگز و بی حسی در انگشت شست، سبابه، وسطی و نصف انگشت نشانه می شود.

وی در خصوص تشخیص بیماری گفت: بهترین و دقیق ترین راه تشخیص بیماری، گرفتن نوار عصب و عضله از اندام های فوقانی توسط متخصص با تجربه طب فیزیکی و نورولوژی است تا بیماری CTS را از دیسک گردن و دیگر مشکلات اندام های فوقانی تشخیص دهد.

دکتر توکلیان بیان کرد: در نوار عصب و عضله شدت بیماری به سه مرحله خفیف، متوسط و شدید تقسیم بندی می شود که مرحله خفیف با دارو و مراحل متوسط و شدید با جراحی که آن هم فقط یک برش کوچک روی کف دست است، درمان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: علت و چگونگی ایجاد بیماری CTS به فعالیت های فیزیکی مربوط است و در شهر ساوه با توجه به استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور و اینکه بخش اعظمی از جمعیت شهرستان را جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سندروم تونل کارپال را بشناسید

سندروم تونل کارپال را بشناسید