مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 18:002023-11-07اقتصادي

خودکفایی در ساخت دستگاه سی تی اسکن پزشکی


یک شرکت دانش بنیان با تولید دستگاه سی تی اسکن پزشکی گام مهمی در خودکفایی و بومی سازی این محصول استراتژیک برداشته است.

- به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان با تولید دستگاه سی تی اسکن پزشکی گام مهمی در خودکفایی و بومی سازی این محصول استراژیک برداشته و با تولید این دستگاه به ازای هر دستگاه 200 هزار دلار صرفه جویی ارزی می شود؛ نوآوری های فناورانه طرح در سطح ملی و یا بین المللی به گونه ای است که بیش از 85 درصد این دستگاه در شرکت بومی سازی شده است.

همچنین تاثیر بسزایی بر ارتقائ جایگاه کشور در منطقه و دنیا واهمیت استراتژیک داشته؛ بطوریکه ایران در این زمینه به جمع 10 کشور صاحب فناوری تولید دست یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، برای ساخت این دستگاه تحقیقات گسترده در زمینه های ژنراتور ولتاژ بالا ,برد های کنترل کننده,نرم افزار بازسازی, مکانیک تخت و گانتری, پردازش تصویر، طراحی الگوریتم های باز سازی مقاطع تصویری با به روزترین فناوری ها, طراحی الگوریتم های پیشرفته برای بازسازی مقاطع خارج از میدان دید, انجام شده است.

بدون شک فناوری های ذکر شده موجب افزایش حقیقی قدرت کشور از لحاظ علمی و اقتصادی است که باعث ارتقای غرور ملی بوده و افزایش امنیت ملی و کاهش امنیت روانی جامعه ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی در ساخت دستگاه سی تی اسکن پزشکی

خودکفایی در ساخت دستگاه سی تی اسکن پزشکی