مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 15:152023-11-12سياسي

ساخت «رادار پیشرفته کنترل ترافیک دریایی» برای اولین بار در کشور


رادار پیشرفته باند ایکس ساحلی بنادر که از اجزای کلیدی سیستم کنترل ترافیک دریایی است، برای نخستین بار در کشور به صورت کامل بومی سازی و تولید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رادار پیشرفته باند ایکس ساحلی بنادر که از اجزای کلیدی سیستم کنترل ترافیک دریایی است با حمایت ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته برای نخستین بار در کشور توسط یک شرکت دانش بنیان به صورت کامل بومی سازی و تولید شد.

حجت الله بیگی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این دستاورد گفت: تقریبا تمامی بنادر پیشرفته دنیا به این سیستم مجهز هستند و توسط سازمان جهانی دریانوردی به بنادر دنیا و از جمله بنادر کشور ما توصیه می شود که از این سیستم استفاده کنند.

بیگی با بیان اینکه نرم افزار کنترل ترافیک دریایی (VTS) در بنادر امام خمینی، شهید رجایی و انزلی مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: این سیستم که در سال 2004 میلادی توسط یک شرکت فرانسوی در کشور ما نصب و راه اندازی شده از سامانه های مختلف مانند سامانه جهت یابی رادیویی، سامانه راداری، سیستم شناسایی خودکار و سیستم های هیدروگرافی و هواشناسی تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت «رادار پیشرفته کنترل ترافیک دریایی» برای اولین بار در کشور

ساخت «رادار پیشرفته کنترل ترافیک دریایی» برای اولین بار در کشور