مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 09:152023-10-29اجتماعي

زهره 4.5 میلیارد سال پیش خواهر زمین بوده است


تحقیقات جدید نشان می دهد که ما احتمالاً دو سیاره با صفحات تکتونیکی در منظومه شمسی داشته ایم و سیاره زهره حتی ممکن است در گذشته ی خود میزبان حیات بوده باشد.

- تحقیقات جدید نشان می دهد که ما احتمالاً دو سیاره با صفحات تکتونیکی در منظومه شمسی داشته ایم و سیاره زهره حتی ممکن است در گذشته ی خود میزبان حیات بوده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nature Astronomy نشان می دهد که زهره، سیاره جهنمی با سطحی که می تواند سرب را نیز ذوب کند، ممکن است زمانی تاریخ پویایی مشابه زمین با صفحاتی که حرکت می کردند و چشم انداز و آب و هوای آن را شکل می دادند، داشته است.

پژوهشگران به سرپرستی تیمی از دانشگاه براون، از داده های کاوشگرهای زهره و مدل های رایانه ای استفاده کردند تا نشان دهند چگونه جو باستانی زهره سرنخ هایی از گذشته تکتونیکی(زمین ساختی) آن و احتمال وجود حیات دارد.

پیش فرض های قبلی در مقابل یافته های جدید پژوهشگران فرض می کردند که زهره همیشه یک پوشش راکد داشته است، به این معنی که سطح آن عمدتاً یک صفحه منفرد با حرکت یا تبادل گاز کمی بوده است.

با این حال، آنها دریافتند که این با داده های فعلی جو زهره که دارای مقدار زیادی نیتروژن، کربن دی اکسید و فشار بسیار بالاست، مطابقت ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زهره 4.5 میلیارد سال پیش خواهر زمین بوده است

زهره 4.5 میلیارد سال پیش خواهر زمین بوده است