موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 09:202023-11-09سياسي

کشت هرگونه محصول تراریخته ممنوع شد


نمایندگان مجلس با هدف تأمین امنیت سلامت غذایی مردم با ممنوعیت رهاسازی و کشت هرگونه محصول تراریخته تولید شده در داخل و یا خارج از کشور در اراضی کشور موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست روز دوشنبه، 15 آبان ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی (2) ماده 34 اصلاحی این لایحه با 164 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمدتقی نقدعلی در مخالف با بند الحاقی (2) ماده 34 گفت: در بحث تراریخته هنوز یک نظر واحد وجود ندارد، موافق و مخالفانی دارد و متأسفانه افراط و تفریط می شود.

اساساً 90 تا 95 درصد ذرت وارداتی که خوراک دام یا در تولید مواد غذایی و محصولات انسانی مصرف می شود، تراریخته است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس افزود: در بند (1) این ماده الحاقی جرم انگاری شده و رهاسازی هرگونه محصولات تراریخته را ممنوع اعلام کردند.

در صورتی که اطلاق این عبارت یا عبارت مشابه با واقعیت در تناقض است.

سید سلمان ذاکر در موافقت با این بند الحاقی با اشاره به اینکه موضوع محصولات تراریخته هم برای مصرف کننده و هم برای تولیدکننده و هم برای واردکننده مهم است عنوان کرد: نظرات مختلفی در این موضوع اعمال می شود و آزمایشگاه های پیشرفته آزمایش و اظها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت هرگونه محصول تراریخته ممنوع شد

کشت هرگونه محصول تراریخته ممنوع شد