مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 14:002023-11-06اقتصادي

سرمایه گذاری چینی ها برای قطارهای سریع السیر ایرانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندی زاده با یادآوری ساخت شبکه ریلی بین ازبکستان و قرقیزستان و تأثیر آن بر ترانزیت کالای ایران و چین اظهار کرد: - معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت دو قطار سریع السیر ایران با سرمایه گذاری چینی ها خبر داد و گفت: پیشنهاد توسعه و تجهیز بنادر ایران توسط سرمایه گذاران چینی را مطرح کرده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندی زاده با یادآوری ساخت شبکه ریلی بین ازبکستان و قرقیزستان و تأثیر آن بر ترانزیت کالای ایران و چین اظهار کرد: یکی از مسیر های اتصال کشور های آسیای مرکزی به کشور های حاشیه خلیج فارس خط آهن سرخس- چابهار است.

او ادامه داد: به همین دلیل اگر سرمایه گذاری های مناسبی در این مسیر ریلی و توسعه بندر چابهار صورت گیرد، می توانیم سهم قابل قبولی در ترانزیت از چین به اروپا و کشور های حوزه خلیج فارس و دریای عمان به دست آوریم.

او با یادآوری اینکه در جریان امضای تفاهمنامه سال 1401 وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین مسیر های ریلی از سمت ایران پیش بینی شده است، افزود: یکی از پروژه های مهم ریلی، قطار سریع السیر تهران- مشهد است که تفاهم اولیه آن با شرکت های چینی انجام شده، ضمن اینکه قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان هم با سرمایه گذاری چینی ها ساخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری چینی ها برای قطارهای سریع السیر ایرانی

سرمایه گذاری چینی ها برای قطارهای سریع السیر ایرانی