مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-10پزشكي

انجام اولین پیوند کامل چشم در جهان (+عکس)


پیوند یک چشم کامل از دیرباز یک رؤیای بزرگ در علم پزشکی بوده است و اگرچه محققان در این مورد در حیوانات موفقیت هایی داشته اند و بینایی جزیی را بازیابی کرده اند، - با توجه به مدتی که از این عمل جراحی گذشته است، واشنگتن گفت که فکر نمی کند چشم جیمز بینایی خود را دوباره به دست آورد، اما من هرگز نمی گویم چیزی غیرممکن است.

  محققان مرکز درمانی که این پیوند در آن انجام شد، می گویند که از سلول های بنیادی بالغ مشتق از مغز استخوان برای بهبود بخشیدن فرآیند ترمیم عصبی استفاده کرده اند.

  واشنگتن گفت که دستیابی به هدف بازسازی بینایی می تواند شامل به کارگیری سایر رویکردهای پیشرفته از جمله ژن درمانی برای بهره برداری از توانایی ذاتی عصب بینایی برای بهبودی باشد.

استفاده از دستگاهی به نام پوشش عصبی برای محافظت از بافت؛ یا استفاده از دستگاه هایی که سیگنال ها را دریافت کرده و مسیر آسیب دیده را دور می زنند، می تواند کمک کننده باشد.

  جفری گلدبرگ که رهبری تلاش های مشابه در مؤسسه چشم بایرز در دانشگاه استنفورد را بر عهده دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت: ما در حال دستیابی به پیشرفتی بزرگ در درمان ها برای ترویج بازسازی عصب بینایی هستیم که می تواند همراه با پیوند چشم باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام اولین پیوند کامل چشم در جهان (+عکس)

انجام اولین پیوند کامل چشم در جهان (+عکس)