مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 18:002023-10-24دانش

محقق ایرانی چمن های مقاوم به خشکی تولید کرد


یکی از محققان دانشگاه صنعتی اصفهان پایان نامه خود را موضوعی انتخاب کرده که با نیازهای روز کشور مرتبط است؛ یعنی تولید گیاه با خواص منحصربه فرد از جمله مقاومت به کم آبی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محققان دانشگاه صنعتی اصفهان طی پژوهشی، ژنتیک ویژگی های مرتبط با دیرزیستی، برگشت پذیری پس از خشکی و خواب تابستانه در فسکیوی بلند را بررسی کردند و به نتایجی رسیدند که می تواند به تولید چمن های مقاوم به خشکی منجر شود.

محمد هادی طالب صغادی که دکتری تخصصی خود را در رشته اصلاح نباتات - ژنتیک بیومتری در دانشگاه صنعتی اصفهان گذرانده درباره این طرح گفت: ایران به دلیل تغییرات اقلیم و روند گرم شدن کلی زمین، نسبت به سال های گذشته، بیشتر دچار خشکسالی های پیاپی می شود و پوشش های گیاهی قدیمی به دلیل گرم شدن آب و هوا و کمبود منابع آبی دیگر توانایی پاسخ گویی به نیازهای مختلف را ندارند؛ بنابراین نیاز به اصلاح ارقام جدیدی است که در عین گرم شدن هوا و خشکسالی های پیش رو بتوانند عملکرد خود را حفظ کرده و دارای کارایی بالاتری نسبت به ارقام قبلی باشند.

وی ادامه داد: امروزه استفاده از گیاهانی که در عین مقاومت به انواع تنش ها دارای کاربردهای گوناگونی باشند در دنیا بسیار روا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محقق ایرانی چمن های مقاوم به خشکی تولید کرد

محقق ایرانی چمن های مقاوم به خشکی تولید کرد