مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 13:552023-11-09سياسي

ازبکستان: طالبان در نشست اکو حضور نخواهد داشت


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «شیرزاد اسدوف» رییس دفتر مطبوعاتی «شوکت میرضیایف» رییس جمهور ازبکستان گفت نماینده طالبان در نشست اینده سازمان اکو که در تاشکند برگزار می شود، - رییس دفتر مطبوعاتی رییس جمهور ازبکستان اظهار داشت نشست آینده سازمان همکاری اقتصادی (اکو) بدون حضور طالبان برگزار می شود.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شیرزاد اسدوف رییس دفتر مطبوعاتی شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان گفت نماینده طالبان در نشست اینده سازمان اکو که در تاشکند برگزار می شود، حضور نخواهد داشت.

وی تصریح کرد برای حضور نماینده افغانستان در نشست اکو به موافقت همه کشور های عو این سازمان به رسمیت شناختن حکومت کابل نیاز است.

اسدوف تاکید کرد افغانستان یکی از کشور های عضو اکو است، اما به دلیل تغییرات سیاسی در آگوست 2021 میلادی اکنون نمی تواند در در نشست ها و فعالیت های اکو شرکت کند.

ترکمنستان: حضور طالبان در نشست های بین المللی ضرورت دارداز سوی دیگر، حکومت کابل همواره تاکید کرده است در نشست هایی که یکی از محور های آن موضوع افغانستان باشد بدون حضور نماینده ای از ما، چنین نشست هایی دستاوردی نخواهد داشت.

روسای جمهوری ازبکستان، آذربایجان، ایران، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، نخست وزیر قزاقستان، رییس دولت موق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازبکستان: طالبان در نشست اکو حضور نخواهد داشت

ازبکستان: طالبان در نشست اکو حضور نخواهد داشت