مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 08:302023-11-01سياسي

چرا دولت رییسی به جان اتاق بازرگانی افتاد؟


در شرایط فعلی اقتصاد کشور این امر که کرسی ریاست اتاق بازرگانی در اختیار چه فردی باشد، چندان مهم نیست، زیرا صاحب این کرسی به تنهایی و بدون همراهی سایر ارکان قدرت هرگز نمی تواند تغییر قابل اعتنایی در مسیر اقتصاد کشور و رونق آن ایجاد کند.

- شرق نوشت: گروهی از دولتمردان و سیاسیون اعتقادی به استقلال بخش خصوصی و فعالیت آزادانه آن به عنوان یک جامعه صنفی مطالبه گر ندارند.

انتخابات خردادماه گذشته اتاق بازرگانی و جروبحث های گسترده ای که به دنبال آن اتفاق افتاد، بهترین شاهد مدعای بالا و نیز پرونده بسیار جالبی برای درک بهتر شرایط فعلی کشور و ریشه یابی معضلات فراوان پیش رو است.

  در این انتخابات یکی از نامزدها که مخالفانش بدون طی تشریفات اداری لازم مدعی رد صلاحیتش از سوی نهادهای امنیتی بودند، به ریاست اتاق انتخاب شد و اتفاقا سهم او از صندوق نزدیک به سه برابر نامزد دوم بود که نشان از تمایل گسترده فعالان بخش خصوصی به وی داشت.

بااین حال مخالفان کم تعداد ولی قدرتمند او از پای ننشسته و تلاش گسترده ای را برای ابطال انتخابات و حذف فرد منتخب آغاز کردند.

مستقل از اینکه مخالفان به تمام خواسته خود یا بخشی از آن برسند که در روزهای آینده مشخص خواهدشد، چند مورد از مهم ترین نکات مرتبط با این پرونده بیان می شود:   1- صاحبان حق رأی احتمال می دادند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دولت رییسی به جان اتاق بازرگانی افتاد؟

چرا دولت رییسی به جان اتاق بازرگانی افتاد؟