مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 23:002023-10-27سياسي

شهرستان آبدانان میزبان یک هزار و 100 خانوار عشایر است


رییس اداره امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: طبیعت پر شیب و فراز آبدانان میزبان بیش از یک هزار و 100 خانوار عشایر با سکونت سیاه چادری است.

- سید قدرت نوروزی رییس اداره امور عشایری شهرستان آبدانان، شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به این که جمعیت عشایری آبدانان در رتبه نخست استان قرار دارد، گفت: طبیعت پر شیب و فراز شهرستان آبدانان میزبان بیش از  1100 خانوار عشایر با سکونت سیاه چادری است.

وی افزود: از آنجایی که جمعیت عشایری به عنوان سومین جامعه ی آماری بعد از جوامع شهری و روستایی قرار گرفته است، مستلزم نگاه ویژه به این قشر پرزحمت و مولد می باشد.

نوروزی با تصریح این که یکی از نیازمندی های زیرساختی و اساسی برای این قشر از جامعه ایجاد و ترمیم راه های دسترسی ایمن می باشد، گفت: این امر موجبات تولید بیش از پیش نیاز های اساسی کشور از جمله گوشت، پشم و انواع لبنیات را فراهم می کند.

این مقام مسئول با تقدیر از دولت سیزدهم اضافه کرد: در سال 1401 بیش از 1500 ساعت کار به وسیله ادوات راه سازی از جمله گریدر، لودر و بلدوزر به وسیله ادوات دولتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام گرفته و این مهم برای سال جاری 1402 با قوت در دستور کار متولیان امر مجموعه امور عشایر استان قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان آبدانان میزبان یک هزار و 100 خانوار عشایر است

شهرستان آبدانان میزبان یک هزار و 100 خانوار عشایر است