مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 12:302023-10-25سياسي

چرا از وفات حضرت معصومه(س) به رحلت شهادت گونه تعبیر می شود؟


پژوهشگر بنیاد بین المللی امامت گفت: اطلاق عنوان شهید برای حضرت معصومه (س) و دیگر شهدای از اهل بیت(ع) مانند حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س)، - چرا از وفات حضرت معصومه(س) به رحلت شهادت گونه تعبیر می شود؟ ایسنا/قم پژوهشگر بنیاد بین المللی امامت گفت: اطلاق عنوان شهید برای حضرت معصومه (س) و دیگر شهدای از اهل بیت(ع) مانند حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س)، اطلاق تنزیلی عنوان شهید است که دارای پشتوانه روایی است و نمی توان آن را نادرست دانست.

رسول چگینی پژوهشگر بنیاد بین المللی امامت در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه یکی از سوالاتی که همواره در موسم وفات حضرت معصومه (س) و برخی دیگر از اهل بیت پیامبر(ص) مانند حضرت زینب کبری (س) مطرح می شود، این است که آیا می توان ایشان را شهید خطاب کرد یا خیر، گفت: در پاسخ به این سوال باید گفت که گمشده این ابهام را باید در تفسیر معنای شهادت جستجو کرد.

کاربست اصطلاح شهید در دو مقام وی عنوان کرد: شهید عبارت است از کسی که در جهاد با کافران یا باغیان در میدان جنگ کشته شود، به شرط آن که جنگ با اذن پیامبر(ص) یا امام(ع) باشد؛ حکم شرعی ویژه ای نیز برای او در نظر گرفته شده که نیاز به غسل و کفن ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا از وفات حضرت معصومه(س) به رحلت شهادت گونه تعبیر می شود؟

چرا از وفات حضرت معصومه(س) به رحلت شهادت گونه تعبیر می شود؟