مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 14:252023-11-15سياسي

حفظ بافت تاریخی منطقه جهانی هورامان نیازمند تعامل نهادهای دولتی است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: حفظ بافت تاریخی منطقه جهانی هورامان نیازمند تعامل نهادهای دولتی و همراهی مردم منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، منصور مهرزاد ظهر امروز در نشست با حضور فرماندار کامیاران، بخشدار هورامان، سرپرست پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان و جمعی از نمایندگان ادارت، اظهار کرد: بافت های تاریخی هر شهر و روستایی نمایانگر فرهنگ و هویت آن منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه حفظ بافت معماری سنتی منطقه جهانی هورامان هم یکی از نیازهای اصلی و مهم است که باید در اولویت قرار گیرد، افزود: معماری روستاهای موجود در این منطقه با انطباق بر شیب ها به شکل پلکانی شکل گرفته است که نشان از هم نشینی مسالمت آمیز عوامل طبیعی و انسان ساخت دارد.

به گفته وی، حفظ فرهنگ و اصالت این منطقه به ویژه در ساخت و سازها باید در نظر گرفته شود تا در کنار ویژگی های مبتنی بر اصالت این منطقه، شاهد عادی سازی ویژگی های بکر و اصیل این منطقه نباشیم.

مهرزاد خاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود تمامی مشکلات موجود و با پیوند و هم افزایی بیشتر بتوانیم معرفی صحیحی از ظرفیت های بی نظیر منظر فرهنگی هورامان داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ بافت تاریخی منطقه جهانی هورامان نیازمند تعامل نهادهای دولتی است

حفظ بافت تاریخی منطقه جهانی هورامان نیازمند تعامل نهادهای دولتی است