مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 15:552023-11-17سياسي

دست بافته های عشایری شناسنامه دار می شوند


یکی از اقداماتی که در میز ملی گردشگری عشایر دنبال می شود، شناسنامه دار شدن دست بافته های عشایری است که رایزنی ها در این باره با سازمان صنایع دستی انجام شده است.

- به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسماعیل خسروانی امروز جمعه در یک نشست خبری اظهار داشت: هدف ما در برگزاری نخستین رویداد ملی گردشگری عشایر به میزبانی شیراز، معرفی قومیت ها نیست بلکه این رویداد جنبه گردشگری تخصصی دارد.

وی با بان اینکه نمایندگان همه تیره های عشایر در این رویداد شرکت کرده اند، گفت: علی رغم اینکه ایران بیشترین تنوع قومی در دنیا را دارد اما متاسفانه در گردشگری قومی در رتبه پنجم جهان قرار داریم.

خسروانی تصریح کرد: در مقوله گردشگری و تجربه گرایی گردشگری عشایر نیز کار نشده و پس از 10 سال میز ملی گردشگری عشایر توسط دفتر توسعه گردشگری داخلی راه اندازی شد.

وی با اشاره به وجود 104 ایل و 18 قبیله اصلی در ایران که شامل آداب و پوشش و خوراک می شود، عنوان کرد: گردشگری پایدار مهمترین رویکردی است که ما در میز ملی گردشگری عشایر دنبال می کنیم.

دبیر میز ملی گردشگری عشایر تاکید کرد: تلاش ما این است که عشایر با گردشگری به نوعی خودکفا شوند، چرا که مدرنیت در حال ورود به زندگی عشایر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست بافته های عشایری شناسنامه دار می شوند

دست بافته های عشایری شناسنامه دار می شوند