مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 12:402023-11-21سياسي

حذف ربا از سیستم بانکی ضرورتاً منجر به بانکداری اسلامی نمی شود


نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه حذف ربا از سیستم بانکی ضرورتاً منجر به بانکداری اسلامی نمی شود، گفت: علت اینکه برخی از مراجع می گویند بانکداری ربوی است، - ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه حذف ربا از سیستم بانکی ضرورتاً منجر به بانکداری اسلامی نمی شود، گفت: علت اینکه برخی از مراجع می گویند بانکداری ربوی است، این است که قانون بانکداری در بانک ها اجرا نمی شود.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی سه شنبه 30 آبان در جلسه ای با موضوع بانکداری در جمع بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا، با بیان اینکه قانون بانکداری هیچ اشکال شرعی ندارد، اظهار کرد: هیچ کس نمی تواند به قانون اشکال ربوی بودن بانکداری را بگیرد؛ ممکن است به لحاظ اقتصادی منصفانه نباشد اما ربا نیست.

وی تصریح کرد: مسائلی که در بانک وجود دارد از دو منظر قابل بحث است؛ اول اینکه نقش بانک در نظام اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی چیست؟ البته از همین منظر می توان مسأله فقه را محل بحث قرار داد.

امام جمعه همدان با اشاره به نقش بانک در ایجاد تورم، خلق پول و افزایش پایه پولی کشور، افزود: بانک ها نقش اساسی در پایه پولی کشور و ایجاد تورم دارند.

وی با بیان اینکه از سال 90 تا سال 1400 پایه پولی کشور پنج برابر رشد کرده است، خاطرنشان کرد: این رشد پایه پولی رشد سرسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ربا از سیستم بانکی ضرورتاً منجر به بانکداری اسلامی نمی شود

حذف ربا از سیستم بانکی ضرورتاً منجر به بانکداری اسلامی نمی شود