مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 09:402023-11-15پزشكي

آخرین وضعیت بروز مالاریا در کشور


مالاریا یک بیماری است که توسط انگل ایجاد شده و این انگل از طریق نیش پشه آلوده به انسان ها منتقل می شود.

علائم و نشانه های مالاریا معمولا در عرض چند هفته پس از گزیده شدن توسط پشه آلوده شروع می شود ولی با این حال، - مالاریا یک بیماری است که توسط انگل ایجاد شده و این انگل از طریق نیش پشه آلوده به انسان ها منتقل می شود.

علائم و نشانه های مالاریا معمولا در عرض چند هفته پس از گزیده شدن توسط پشه آلوده شروع می شود ولی با این حال، انواع مختلف انگل مالاریا می تواند حتی تا یک سال در بدن خفته بمانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مالاریا بیماری انگلی و قدیمی محسوب می شود که سال ها بشر با آن درگیر بوده به شکلی که در اکثر کشورهای دنیا موارد گزیدگی با پشه مالاریا همچنان گزارش می شود.

بنابر اعلام دفتر مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، تعداد موارد مالاریا از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 1402 به 6629 مورد رسید که از این تعداد، 4448 مورد مالاریای ویواکس، 2082 مورد مالاریای فالسیپاروم و میکس بوده است.

همجواری با کشورهای آلوده پاکستان و افغانستان، ترددهای مرزی در دو سوی مرز با پاکستان (مبادی رسمی و غیررسمی)، قاچاق سوخت و ورود مخازن انگلی بیماری، بارندگی و سیلاب های اخیر در کشور پاکستان و شهرهای مرزی در داخل استان از مهم ترین دلایل افزایش موارد مثبت مالار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت بروز مالاریا در کشور

آخرین وضعیت بروز مالاریا در کشور