مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 11:102023-11-21حوادث

«رباط عباس آباد» منزلی مهم در مسیر مشهد به هرات


یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: رباط عباس آباد یکی از منزل های مهم راه ارتباطی مشهد هرات بوده که اکنون در حدود 16 کیلومتری جنوب شرق تربت جام و به فاصله 2 کیلومتری شمال غرب جاده تربت جام تایباد قرار دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی گفت: رباط عباس آباد یکی از منزل های مهم راه ارتباطی مشهد هرات بوده که اکنون در حدود 16 کیلومتری جنوب شرق تربت جام و به فاصله 2 کیلومتری شمال غرب جاده تربت جام تایباد قرار دارد.

رجبعلی لباف خانیکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شاهرخ پس از مرگ پدرش تیمور گورکانی در سال 807 هجری قمری به سلطنت رسید و پایتخت خود را از سمرقند به هرات انتقال داد.

پس از آن رویداد مهم و البته با درایت و جانبداری همسر فرهنگ مدارش گوهرشاد خاتون و سعی و کوشش وزیرش غیاث الدین پیر احمد خوافی و شخصیت های تاثیرگذار دیگر عصر تیموری مانند امیر علیشیر نوایی وزیر و ندیم سلطان حسین بایقرا و به یمن حرم مطهر رضوی، خراسان رونق گرفت.

وی افزود: در پی مراودات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی فراوان میان مشهد و هرات، تاسیسات، ابنیه مذهبی، رفاهی و عام المنفعه فراوانی در شهرها و مسیر راه مشهد تا هرات ساخته شد که مسجد گوهرشاد در مشهد، رباط و مصلای طرق، رباط سنگ بست، رباط سمنگان، آرامگاه قاسم انوار در لنگر جام، رباط جام، مد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«رباط عباس آباد» منزلی مهم در مسیر مشهد به هرات

«رباط عباس آباد» منزلی مهم در مسیر مشهد به هرات