مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 09:202023-11-06پزشكي

طیور بومی کرمانشاه رایگان علیه نیوکاسل واکسینه می شوند


رییس اداره بهداشت و بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از واکسیناسیون رایگان طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

- طیور بومی کرمانشاه رایگان علیه "نیوکاسل" واکسینه می شوند ایسنا/کرمانشاه رییس اداره بهداشت و بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از واکسیناسیون رایگان طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

علیرضا حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به واکسیناسیون رایگان طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل، گفت: سهمیه استان کرمانشاه برای واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل 750 هزار قطعه در نظر گرفته شده است.

رییس اداره بهداشت و بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به خوراکی بودن واکسن نیوکاسل، از روستاییان خواست تا با کارشناسان دامپزشکی برای واکسیناسیون طیور بومی خود علیه بیماری نیوکاسل همکاری داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی مسری طیور است که از 70 سال پیش در کشور دیده شده، گفت: این بیماری درمان ندارد و تنها با رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون می توان از شیوع بیماری جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: بیماری نیوکاسل دارای تلفات بالا بوده و در صورت شیوع آن در طیور بومی احتمال انتقال آن به واحدهای صنع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طیور بومی کرمانشاه رایگان علیه نیوکاسل واکسینه می شوند

طیور بومی کرمانشاه رایگان علیه نیوکاسل واکسینه می شوند