مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 09:352023-11-21بين الملل

سیاست­ های خاورمیانه ­ای آمریکا در بند لابی­ اسراییلی  


ناگفته پیداست آمریکا با پیگیری منافع ملی کشورش بوده که ابرقدرتی جهان را از آن خود کرده و توانسته با وجود تمام چالش ­های پیش رویش، آن را حفظ کند.

- ایسنا/خراسان رضوی ناگفته پیداست آمریکا با پیگیری منافع ملی کشورش بوده که ابرقدرتی جهان را از آن خود کرده و توانسته با وجود تمام چالش ­های پیش رویش، آن را حفظ کند.

با این حال این کشور هیچ گاه نتوانسته در خاورمیانه و به ویژه مسائل مربوط به اسراییل، سیاست خارجی مستقلی از خود به نمایش بگذارد و معمولا در این زمینه شکست خورده است.

اما چرا؟ در بحبوحه جنگ غزه، جنگی که هزاران کشته و زخمی بر دست آمریکا و متحدانش گذاشته است، تنور انتخاباتی آمریکا روز به روز داغ ­تر می­ شود.

با اینکه آمریکایی­ ها در این سال­ ها از مشکلات عدیده داخلی مانند رکود اقتصادی، مسائل زیست محیطی، مشکلات رهبری جهان و ظهور قدرت ­های چالشگر رنج می ­برند و احزاب برای مسائل ریز و درشت با اختلاف مواجه می­ شوند، اما همیشه بر حمایت از اسراییل یک صدا بوده ­اند و اتفاقا مباحث پیرامون اسراییل- فلسطین در کانون توجهات جمهوری خواهان و دموکرات ­ها در انتخابات 2024 قرار گرفته است.

جمهوری ­خواهان مانند همیشه طرفدار پروپاقرص اسراییل در قضایای خاورمیانه اند، اما این دموکرات­ ها هستند که هر از چند گاهی ساز مخالف می­ زنند و با تندروی ­


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست­ های خاورمیانه ­ای آمریکا در بند لابی­ اسراییلی  

سیاست­ های خاورمیانه ­ای آمریکا در بند لابی­ اسراییلی