مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 12:452023-11-15پزشكي

توصیه های تغذیه ای در شرایط آلودگی هوا


مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام توصیه های تغذیه ای در شرایط آلودگی هوا، گفت: برای حفظ سلامتی در شرایط آلودگی هوا مواد غذایی ضد التهاب بخورید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وبدا، احمد اسماعیل زاده گفت: آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که در فصل سرما با آن مواجهه هستیم که تنها راهکار  برای مقابله با عوارض آن بر روی سلامتی بدن کاهش التهاب و  افزایش دفع مواد سمی استنشاق شده در بدن است که با مصرف غذاهای ضد التهاب و مصرف شیر و لبنیات می توانید  سلامتی خود را حفظ کنید.

وی در خصوص نقش مهم تغذیه برای حفاظت بدن در برابر مضرات آلودگی هوا اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل سرما با معضل آلودگی هوا به دلیل وارونگی هوا مواجهه هستیم.

در حین تنفس  ذرات معلق سمی هوا  وارد بدن شده و به  سطح ریه ها می چسبند  و بدینوسیله التهاب را در بدن تحریک کرده و باعث کاهش آنتی اکسیدان های بدن به خصوص آنتی اکسیدان های مایع پوششی ریه  می شوند که به دنبال آن سلول های مختلف تخریب  شده و خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان ریه  افزایش پیدا می کند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: لذا دریافت غذا ها و مواد مغذی که التهاب  را کاهش می دهند در کنار  دریافت مقادیر بالای آنتی اکسیدان های غذایی می توانند به کاهش اثرات مخرب نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای در شرایط آلودگی هوا

توصیه های تغذیه ای در شرایط آلودگی هوا