مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 15:002023-10-24اقتصادي

جشنواره پسته اکبری در شهرستان انار به کار خود پایان داد


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان انار گفت: جشنواره پسته اکبری که با حضور مسئولان و جمعی از مردم و گردشگران به مدت چهار روز در این شهرستان آغاز شده بود، - ایسنا/کرمان مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان انار گفت: جشنواره پسته اکبری که با حضور مسئولان و جمعی از مردم و گردشگران به مدت چهار روز در این شهرستان آغاز شده بود، به کار خود پایان داد.

محسن منصورآبادی امروز دوم آبان ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: شهرستان انار از مراکز اصلی تولید پسته اکبری در کشور است و کشاورزان این منطقه نیز سالانه نزدیک به 20 هزار تن پسته اکبری تولید می کنند.

وی ادامه داد: بیشترین پسته شهرستان انار به روسیه، آلمان، ترکیه، عراق، امارات و شمار دیگری از کشورها صادر و درصدی هم در بازار داخلی عرضه می شود که در بین انواع پسته ها بیشترین تقاضا را دارد.

منصورآبادی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، ثبت پسته اکبری انار در فهرست آثار ملی کشور و جذب بیشتر گردشگران است.

نان کرنوی انار رتبه دوم کشوری را کسب کرد مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان انار در ادامه گفت: نان کرنوی شهرستان انار در اولین جشنواره ملی نان که در کرمان برگزار شد، رتبه دوم را کسب کرد و استان های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب رتبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره پسته اکبری در شهرستان انار به کار خود پایان داد

جشنواره پسته اکبری در شهرستان انار به کار خود پایان داد