مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:302023-11-18پزشكي

10 درصد افراد بالای 25 سال در همدان دیابت دارند


سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: 14 درصد از افراد بالای 25 سال جامعه مبتلا به دیابت هستند که این شاخص در همدان 10 درصد است اما متأسفانه تنها سه درصد از آنها شناخته شده هستند.

- ایسنا/همدان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: 14 درصد از افراد بالای 25 سال جامعه مبتلا به دیابت هستند که این شاخص در همدان 10 درصد است اما متأسفانه تنها سه درصد از آنها شناخته شده هستند.

دکتر علیرضا رستمی کیا شنبه 27 آبان در همایش روز جهانی دیابت همدان، با بیان اینکه دیابت یک بیماری مزمن است به طوریکه سالیان سال می تواند با فرد همراه باشد، اظهار کرد: برخی از بیماری ها خاموش هستند که دیابت و فشارخون از جمله آنهاست و جزو 10 عامل مرگ ومیر به حساب می آیند.

وی افزود: 14 درصد از افراد بالای 25 سال جامعه مبتلا به دیابت هستند که این شاخص در همدان 10 درصد است اما متأسفانه تنها سه درصد از آنها شناخته شده هستند و هفت درصد به علت خاموش بودن بیماری شناخته نشده اند.

رستمی کیا با بیان اینکه ما با انجام پایش دیابت به دنبال شناسایی این افراد هستیم، خاطرنشان کرد: دیابت یک بیماری پیشرونده است که به تدریج تقریباً تمامی بافت های بدن را درگیر می کند و وزارت بهداشت با توجه به پیامدهای این بیماری با پایش ها به دنبال شناسایی افراد دیابتی است که سن این پایش در سال های اخیر پایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد افراد بالای 25 سال در همدان دیابت دارند

10 درصد افراد بالای 25 سال در همدان دیابت دارند