مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 16:052023-10-30اقتصادي

میزان تبخیر آب در برخی نقاط خراسان رضوی 30 برابر بارندگی است


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، میزان تبخیر آب بر خاک را در برخی نقاط استان 30 برابر بارندگی اعلام کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، میزان تبخیر آب بر خاک را در برخی نقاط استان 30 برابر بارندگی اعلام کرد.

غلامحسین ساربان در سفر به شهرستان نیشابور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه کمبود آب و تغییر اقلیم مشکلات جدی را برای کشاورزان به وجود آورده است، اظهار کرد: با کاهش منابع آبی قطعاً بخش قابل توجهی از سطح زیر کشت را از دست خواهیم داد.

وی تغییر الگوی کشت توسط کشاورزان را امری ضروری دانست و بیان کرد: برای اینکه بتوانیم با آب کمتری تولید بیشتری داشته باشیم باید به سمت آبیاری سطحی در باغات و در زراعت هم به سمت آبیاری میکرو برویم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، میزان تبخیر آب بر خاک را در برخی نقاط استان 30 برابر بارندگی اعلام کرد و گفت: باید نیروی انسانی این بخش آموزش ببیند و با علم روز آشنا شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کشت چغندرقند در شهرستان های خراسان رضوی افزود: هشت شهرستان خراسان رضوی استان مستعد کشت محصول چغندر قند هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان تبخیر آب در برخی نقاط خراسان رضوی 30 برابر بارندگی است

میزان تبخیر آب در برخی نقاط خراسان رضوی 30 برابر بارندگی است