مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 17:152023-11-08پزشكي

راه حل هایی برای داشتن عمر طولانی


متخصص طب سالمندی مهمترین راهکارهای افزایش طول عمر را بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، احمد دلبری، متخصص سالمندی و عضو فرهنگستان علوم پزشکی امروز چهارشنبه 17 آبان 1402 با اشاره به اصول مهم داشتن سالمندی پویا و بانشاط، بیان داشت: 90 درصد افراد دوست دارند به سن بالای 80 و 90 سال برسند اما متأسفانه کمتر از 30 درصدشان برنامه ای برای رسیدن به سن بالا همراه با سالمندی سالم دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید از 50 سالگی به صورت منظم چکاپ سلامت انجام دهیم، خاطرنشان کرد: آنچه بسیار مهم است، این است که منتظر بیمار شدن نمانیم؛ چراکه بسیاری از بیماری های دوره بازنشستگی و سالمندی علامتی ندارند و مثلا فرد تا زمانی که نیفتد و لگنش نشکند متوجه پوکی استخوان نمی شود.

متخصص طب سالمندی با اشاره به اهمیت داشتن خواب کافی، افزود: برای ما بسیار مهم است حداقل 7 ساعت خواب شبانه داشته، ضمن اینکه باید مصرف مایعات را به اندازه کافی داشته باشیم.

وقتی فردی بازنشسته و سالمند می شود و به سن بالای 60 سال می رسد، سیستم تشنگی اش تخریب شده و علیرغم کم آبی این سیستم کار نمی کند و متوجه آن نمی شود.

دلبری یادآور شد: نکته بسیار مهم تحرک و فعالیت فیزیکی و ورزش است؛ در نتیجه بسیار مهم است که حداقل روزی نیم ساعت ورزش کنیم؛ یعنی ضربان قلب ما به بالای 90 و 100 برسد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل هایی برای داشتن عمر طولانی

راه حل هایی برای داشتن عمر طولانی