مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 13:052023-11-06بين الملل

واکاوی دلایل فشار آمریکا بر عراق برای تغییر موضع در قبال فلسطین


مدیر مرکز پژوهش های الاتحاد عراق دلایل اعمال فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی بر مواضع عراق در قبال مسأله فلسطین را فاش و اعلام کرد، مواضع ژئوسیاسی پس از عملیات طوفان الاقصی تغییر کرده است.

- مدیر مرکز پژوهش های الاتحاد عراق دلایل اعمال فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی بر مواضع عراق در قبال مسأله فلسطین را فاش و اعلام کرد، مواضع ژئوسیاسی پس از عملیات طوفان الاقصی تغییر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حیدر الموسوی، مدیر این مرکز در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه تصریح کرد، جبهه عراق یکی از مهمترین و خطرناک ترین جبهه ها در منطقه به ویژه در قبال حوادث کنونی نوار غزه است.

وی در ادامه افزود، عراق گذرگاه مهمی است که آمریکا را سوق می دهد تا آن را به دروازه اقتصادی صادرات انرژی از طریق گذرگاه الفاو به اتحادیه اروپا تبدیل کند.

مواضع به ویژه پس از جنگ اوکراین و روسیه و همچنین عملیات طوفان الاقصی تغییر کرده است.

الموسوی همچنین خاطرنشان کرد، میدان عراق برای طرف آمریکایی مهم است و آنچه وزیر خارجه آمریکا را به سفر به بغداد سوق داد تحت فشار قرار دادن دولت برای در پیش گرفتن موضعی مخالف در قبال مسأله فلسطین است.

پیشتر محمد الصیهود، نماینده پارلمان عراق تاکید کرده بود، سیاست خارجی عراق به ویژه در قبال مسأله فلسطین و حوادث کنونی نوار غزه بسیار واضح ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی دلایل فشار آمریکا بر عراق برای تغییر موضع در قبال فلسطین

واکاوی دلایل فشار آمریکا بر عراق برای تغییر موضع در قبال فلسطین