مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 15:202023-11-07اقتصادي

«بیمه نصفه نیمه برای سلامت روان»


«مقصر بیماری و اختلال روانی ای که برای افراد ایجاد می شود، تنها مربوط به خود فرد نشده بلکه تورم و رکودهای اقتصادی، به این موضوع منجر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، جام جم نوشت: آن طور که رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور می گوید بیش از 70 درصد مردم، فرصت بهره مندی از خدمات سلامت روانی را ندارند.

علاوه براین مشکلات روان شناختی تنها با یک بار مراجعه به روان شناس یا مشاور حل وفصل نمی شود، به همین دلیل هم بار اقتصادی زیادی را به خانواده تحمیل می کند.

از سوی دیگر اگر به این مسائل رسیدگی نشود، به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأثیر بسیار زیادی بر اقتصاد و سلامت اعضای خانواده برجای می گذارد.

این درحالی است که بسیاری از افراد توانایی پرداخت جلسه ای 270هزار تومان هزینه مشاوره را ندارند؛ درمانی که گاه به چندین میلیون تومان می رسد! این مسأله ضرورت ورود بیمه ها را به حمایت از خدمات روان شناسی جدی تر می کند.

حالا قرار است بیمه ها چترشان را بر سر بیماران مبتلا به عوارض سلامت روان هم بگسترانند.

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان جهانی بهداشت، در سراسر جهان بیش از یک سوم بزرگسالان با نوعی از اختلالات روان شناختی همچون اضطراب، اعتیاد و افسردگی مواجه بوده و نیازمند دریافت خدمات روان درمانی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بیمه نصفه نیمه برای سلامت روان»

«بیمه نصفه نیمه برای سلامت روان»