مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-01اقتصادي

شهر شیلات با ظرفیت 4 هزار تن گوشت خاویار در لرستان احداث می شود


قرار است در منطقه یک شهر شیلاتی با ظرفیت 4 هزار تن گوشت خاویار احداث شود، در گام اول پروژه 800 تنی و در گام دوم به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در استان هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از پل دختر، سید حسین حسینی امروز صبح در حاشیه کلنگ زنی مجمتع پرورش ماهیان خاویاری رنگین بان پل دختر، با اشاره به اینکه این لرستان یک منطقه مستعد و پیشرو در حوزه آبزی پروری است، اظهار کرد: قرار است در منطقه یک شهر شیلاتی با ظرفیت 4 هزار تن گوشت خاویار احداث شود، در گام اول پروژه 800 تنی و در گام دوم به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در استان هستیم.

وی با بیان اینکه لرستان در جمع 22 استان تولید کننده خاویار در کشور مطرح است، افزود: در حوزه پرورش ماهیان خاویاری 212 مزرعه با ظرفیت 20 هزار تن گوشت خاویار و یک صد تن خاویار در کشور داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 4500 تن گوشت خاویار و 18 و نیم تن خاویار در مزارع کشور تولید شد.

رییس سازمان شیلات کشور گفت: لرستان با 5 مجتمع پرورش ماهیان خاویار که در دولت سیزدهم در حال احداث است، می تواند به قطب پرورش ماهیان خاویاری تبدیل شود و در حوزه ارز آوری، اشتغال و معیشت یک تحول جدی در استان ایجاد کند.

 حسینی به اشتغال مجتمع رنگین بان در صورت بهره برداری اشاره کرد و افزود: در گام اول 200 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر شیلات با ظرفیت 4 هزار تن گوشت خاویار در لرستان احداث می شود

شهر شیلات با ظرفیت 4 هزار تن گوشت خاویار در لرستان احداث می شود