مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 12:112023-11-05اقتصادي

مناقصه فاز دو مترو قم به زودی برگزار می شود


روح الله امراللهی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: در سال های پایانی دهه 80 دو پروژه با فاصله زمانی اندک در سازمان قطارشهری قم کلید خورد: مونوریل و مترو و هر دو در قالب قرارداد EPC  بود که با توجه تغییرات قیمتی سال های 91 و 92 و تغییرات نقشه ها، احجام و مقادیر ادامه فرایند آن ها با چالش روبرو شد.

پیمانکار مونوریل به صورت مشارکتی با بخش خصوصی بود که در تغییرات نتوانست شرایط کار را ادامه دهد، اما پیمانکار مترو مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بود که با وجود شرایط پیش آمده (تغییرات قیمت ارز در سال های 97 تا 99) فارغ از در نظر گرفتن انتفاع مالی از پروژه مترو همچنان کنار مدیریت شهری قم پروژه مترو را ادامه داده است که این همراهی شایسته تقدیر است.

وی اضافه کرد: امروز به جز تکمیل چند ایستگاه الباقی فاز یک پروژه مترو تکمیل است و حدود 90درصد تونل فاز دوم هم احداث شده است.

سخنگوی شورای شهر قم گفت: با توجه به اینکه اعتبارات تخصیصی این پروژه ها دولتی و یا اوراق مشارکت (اعتبارات عمومی) است به همین علت همه فرآیندهای مالی توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به صورت مستمر در فرآیند بررسی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناقصه فاز دو مترو قم به زودی برگزار می شود

مناقصه فاز دو مترو قم به زودی برگزار می شود