مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 09:502023-10-26سياسي

عسگری: انتقال سازمان ثبت اسناد به وزارت دادگستری حکمرانی زمین را تسهیل می کند


یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: انتقال سازمان ثبت اسناد از قوه قضاییه به وزارت دادگستری می تواند موضوع حکمرانی زمین را در کشور تسهیل کرده و گلایه و نارضایتی مردم را از خدمات دهی سازمان ثبت اسناد و املاک کاهش دهد.

- یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: انتقال سازمان ثبت اسناد از قوه قضاییه به وزارت دادگستری می تواند موضوع حکمرانی زمین را در کشور تسهیل کرده و گلایه و نارضایتی مردم را از خدمات دهی سازمان ثبت اسناد و املاک کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی عسگری با اشاره به تصویب بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر انتقال سازمان ثبت اسناد از قوه قضاییه به وزارت دادگستری گفت: بحث مدیریت و حکمرانی زمین در کشور دچار اشکال بسیار جدی است و در سیاست های کلی برنامه های ششم و هفتم موضوع ثبت املاک و کاداستر مطرح شد؛ طبق تاکیدات سیاست های کلی برنامه هفتم ، باید کاداستر به صورت صد درصدی انجام شود اما تاکنون سازمان ثبت اسناد پاسخگو نبوده و مجلس هم امکان نظارت بر این سازمان را ندارد.

وی ادامه داد: ماهیت ماموریت های سازمان ثبت اسناد اجرایی بوده و با ساختار قوه مجریه سازگاری بیشتری دارد منتها در فرآیند کنونی ثبت اسناد، قوه قضاییه هم مجری و هم ناظر است لذا با قرار گرفتن این سازمان در زیر مجموعه دولت، نقش نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عسگری: انتقال سازمان ثبت اسناد به وزارت دادگستری حکمرانی زمین را تسهیل می کند

عسگری: انتقال سازمان ثبت اسناد به وزارت دادگستری حکمرانی زمین را تسهیل می کند