مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 12:112023-11-18اقتصادي

قنات «بوزنجان سفلی» در بیضا احیا می شود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز عملیات احیاء و مرمت قنات روستای بوزنجان سفلی با مشارکت جهاد کشاورزی و قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیضا، صدیقه مویدی با اشاره به لزوم مرمت و لایروبی قنات ها در بهبود تامین آب بخش کشاورزی، گفت: این قنات با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 200 میلیون ریال به طول 180 متر با شناسایی، تخلیه کامل و مقاوم سازی 9 حلقه میله چاه در حال بازسازی است.

مویدی اظهار کرد: این قنات پیش از این بدلیل عدم نگهداری مناسب از سوی بهره برداران، عدم رعایت حریم قنات و بلایای طبیعی مانند سیل بطور کامل از بین رفته بود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛ با اجرای این پروژه بالغ بر 40 هکتار از باغ ها و اراضی کشاورزی روستای مذکور به چرخه تولید باز می گردد.

  وی خاطر نشان کرد: با اجرای عملیات موصوف میزان دبی قنات روستای بوزنجان سفلی به میزان 40 درصد افزایش خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه احیای قنات ها با هزینه های بسیار کم در مقابل راه های دیگر تامین آب، بسیار اقتصادی است و ضمن پایداری هیچ گونه خسارتی به منابع آب زیر زمینی وارد نمی کند افزود: شروع اجرای این طرح، رضایت بهره برداران منطقه را به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قنات «بوزنجان سفلی» در بیضا احیا می شود

قنات «بوزنجان سفلی» در بیضا احیا می شود