مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 07:402023-10-28پزشكي

91 شهرستان کشور بدون متخصص زنان و زایمان


دسترسی به متخصص زنان و زایمان در برخی از شهرهای کشور، باعث شده خیلی از خانم ها برای یک معاینه ساده زنانه، عازم کلانشهرها شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، کمبود پزشک زن شاید چندان جدی نباشد، اما کمبود متخصص زنان و زایمان در برخی از شهرستان های کشور، خیلی مشهود است؛ به طوری که نبود متخصص زنان و زایمان، خانم ها را مجبور می کند برای انجام یک معاینه ساده زنانه، راهی شهر و دیار دیگری شوند.

بنابر آمارهای رسمی، در حال حاضر 91 شهرستان کشور فاقد متخصص زنان و زایمان هستند.

یعنی اینکه، دختران و زنان و مادران ساکن در این مناطق، چنانچه مشکلی یا بیماری زنانه ای داشت، مجبور خواهد بود یا از رفع و رجوع آن چشم پوشی کند و یا اینکه به شهری دیگری برود.

محمد رییس زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که از 770 پزشک متخصص خانم به 22 هزار نفر پزشک متخصص خانم رسیده ایم، گفت: در سال 62، ما فقط 3 خانم فوق تخصص داشتیم که در حال حاضر به عدد 1600 فوق تخصص خانم رسیده ایم.

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به کمبود متخصص زنان و زایمان در برخی از مناطق کشور، تاکید کرد: در قانون جوانی جمعیت، موضوع افزایش متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری، به شکل قانونی دیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

91 شهرستان کشور بدون متخصص زنان و زایمان

91 شهرستان کشور بدون متخصص زنان و زایمان